CASUS: Samenwerken is snel resultaat!

We leven in interessante tijden waarbij veel bedrijven in een hoog tempo moeten blijven schakelen en acteren om zo te kunnen blijven voldoen aan de groeiende vragen van de markt. IT is een mooi stuk gereedschap dat ervoor kan zorgen dat processen slimmer, geautomatiseerd of inzichtelijker worden. Om snel en goed resultaat te kunnen behalen is goed samenwerken noodzakelijk. Wij zijn sterk in techniek en de klant weet precies hoe het proces werkt en zou moeten werken.

Over CoreDux

CoreDux ontwerpt en produceert cruciale gas- en vloeistofsystemen die machines tot leven brengen. Als fabrikant van originele ontwerpen en als systeemintegrator kunnen zij alle behoeften van hun klanten vervullen: van advies tot aan ontwerptechniek, productie, reiniging en validatie. De drive van CoreDux is om altijd de juiste toekomstbestendige oplossing te vinden voor hun klanten die zich over de hele wereld bevinden. Zo kunnen zij de essentiële verbindingen leveren waar hun klanten niet zonder kunnen.

DE UITDAGING

Veel bedrijven, en zeker als je een snelgroeiend bedrijf bent, staan op een punt waarbij alle Excellijsten en losse Acces databases niet meer zorgen voor overzicht en resultaat. Bij CoreDux waren ze op zoek naar een stuk techniek dat inzicht gaf in wáár verbetering het meeste resultaat ging opleveren.

Een van de wensen van CoreDux was een snelle oplevering, inzicht en resultaat. Het gave aan dit project is dat de mensen van CoreDux écht gecommit waren aan het leveren van tijd en informatie waardoor we écht snel resultaten konden leveren. Binnen 2 weken konden de eerste gebruikers aan de slag!

INHOUD VAN DE APP

Het voornaamste doel van de app is om inzicht te geven in de zinvolste verbetermogelijkheden. Op de afdeling Customer Coordination, planning en kwaliteit komen aanvragen, klachten en upgrade- en reparatieverzoeken binnen. De app geeft CoreDux de mogelijkheid al deze binnenkomende aanvragen te behandelen en op te volgen. Hieruit volgen geautomatiseerde taken. Door taken toe te wijzen aan elkaar en deze van een status te voorzien, borgen ze continu de voortgang van hun werkzaamheden. De oplossing maakt het makkelijker om samen te werken. Daarnaast zijn de mensen van CoreDux al ver in digitaal denken waardoor ze écht gebruik kunnen maken van standaard Microsoft functionaliteit, zoals het beschikbaarheids-icoon van een collega.

Door de volledige registratie van aanvragen is er een bruikbare database voor rapportages. Veel bedrijven en mensen maken de misvatting dat data zomaar ontstaat… De gekoppelde Power BI geeft real time inzicht in de meest voorkomende aanvragen en oorzaken van klachten. Ook is in een oogopslag zichtbaar welke verbeteracties en -projecten de meeste prioriteit hebben. Continue leren en verbeteren!

DE SAMENWERKING

Gijs Groenland van Coredux: “Deze Power App maakt voor ons een snelle 80/20 analyse, zodat we razendsnel zien welke interne verbeterprojecten het meeste resultaat gaan bieden voor het optimaliseren van samenwerking met onze klanten en leveranciers.

Deze werkwijze past perfect bij onze visie waar een duurzaam effectief partnership met klanten en leveranciers centraal staat. “

Bob Smets van Link-it: “De mensen van Coredux zijn écht in staat om een visie om te zetten in heldere snelle acties. Door deze echte manier van samenwerken hebben we binnen 2 weken een vette Powerapp met dashboarding kunnen leveren” Samenwerken met Coredux is om deze reden écht gaaf en inspirerend. Vooruit met een visie!”

RESULTATEN
  • Real-time inzicht in verbetermogelijkheden van de processen door het data gedreven werken.
  • Gemakkelijk en efficiënt samenwerken en aanvragen behandelen en opvolgen.
  • Beheersbaar- en werkbaar proces waaruit duidelijke rapportages voortvloeien.
  • Een duidelijke werkstructuur voor projecten en digitaal samenwerken.
  • Hoger kennisniveau van het gebruik van ook standaard slimme digitale middelen en mogelijkheden.

Heb jij een uitdagend vraagstuk na het lezen van deze innovatieve case?
Neem vooral contact met ons op!